Βασικός Μεταβολισμός

Fitmate_rmrΤο πρόβλημα της παχυσαρκίας στη σημερινή κοινωνία είναι θέμα απλών μαθηματικών, δηλαδή ο υπολογισμός του αριθμού των θερμίδων που προσλαμβάνονται και των θερμίδων που καταναλώνονται. Κάθε τι που τρώτε παραπάνω από τις άμεσες ανάγκες σας για ενέργεια μετατρέπεται σε λίπος.

 

Ο μεταβολισμός σας

Το ποσό της ημερήσιας ενεργειακής δαπάνης (θερμίδες ανά ημέμρα) διαφέρει κατά πολύ από άτομο σε άτομο. Ο Βασικός Μεταβολισμός (ή αλλιώς, Μεταβολικός Ρυθμός Ηρεμίας) είναι η ελάχιστη ποσότητα θερμίδων που καταναλώνονται ώστε το σώμα να διατηρήσει τις ζωτικές λειτουργίες του. Η πλειονότητα των θερμίδων που καταναλώνονται καθημερινά από το σώμα σας είναι για να συντηρούνται οι ζωτικές λειτουργίες. Σε άτομα που κάνουν καθιστική εργασία, ο Βασικός Μεταβολισμός αποτελεί το 80% της συνολικής τους ημερήσιας ενεργειακής δαπάνης.

 

BALANCEΤο ενεργειακό ισοζύγιο

Για να αναπτύξουμε το ιδανικό πρόγραμμα διαχείρισης βάρους για εσάς, πρέπει αρχικά να κατανοήσετε την έννοια του ισοζυγίου μεταξύ των θερμίδων που προσλαμβάνετε και των θερμίδων που καταναλώνετε καθημερινά. Για να μάθετε την ημερησία ενεργειακή κατανάλωσή σας, πρέπει να μετρήσουμε τον ατομικό σας μεταβολισμό, στη συνέχεια να υπολογίσουμε την ενέργεια που χρειάζεται το σώμας σας για να ανταπεξέλθει στον τρόπο ζωής σας και στην καθημερινή σας άσκηση. Από τη στιγμή που γνωρίζουμε αυτές τις τρεις παραμέτρους, μπορούμε να διαμορφώσουμε για εσάς ένα επιστημονικά τεκμηριωμένο πρόγραμμα ημερήσιας πρόσληψης φαγητού., βασισμένο στον ατομικό σας μεταβολισμό. Μια δίαιτα με 450Kcal ανά ημέρα λιγότερες από την συνολική ενεργειακή σας δαπάνη, σας επιτρέπει να χάσετε ως και 2kg το μήνα.

 

Πώς γίνεται η μέτρηση;Kcal

Η μέτρηση του μεταβολισμού σας είναι εύκολη και γρήγορη, εντελώς αναίμακτη και ανώδυνη. Απλά αναπνέετε κανονικά μέσα από μία μάσκα για 10-15 λεπτά. Στο τέλος του τεστ θα μάθετε το ακριβές ποσό των θερμίδων που το σώμα σας καταναλώνει καθημερινά.

 

Οδηγίες για την ημέρα της μέτρησης:

Όπως και με τις περισσότερες ιατρικές εξετάσεις – π.χ. τον έλεγχο της χοληστερίνης – έτσι και με τον μεταβολισμό υπάρχουν συγκεκριμένες οδηγίες που θα πρέπει να ακολουθήσετε, για να επιτύχετε μια σωστή μέτρηση. Έτσι, τη συγκεκριμένη μέρα που έχετε κανονίσει τη μέτρηση, βεβαιωθείτε ότι:

 

ΔενDont Eatέχετε φάει ή δεν έχετε πιει τίποτα άλλο εκτός από νερό, τουλάχιστον 4 ώρες πριν τη μέτρηση. (Αν έχετε να κανονίσετε λιπομέτρηση την ίδια μέρα, δε θα πρέπει να έχετε πιει ΟΥΤΕ νερό, για 3 ώρες πριν τη μέτρηση).

 Dont Smoke

Δεν έχετε καπνίσει, δεν έχετε καταναλώσει καφεΐνη, δεν έχετε πάρει συμπληρώματα διατροφής, φάρμακα που περιέχουν εφεδρίνη, Ma Huang ή ψευδοεφεδρίνη, τουλάχιστον 4 ώρες πριν από τη μέτρηση.

 Dont Exercise

Δεν έχετε γυμναστεί (αεροβική γυμναστική ή ασκήσεις αντοχής) για τουλάχιστον 8 ώρες πριν από το προγραμματισμένο ραντεβού σας.

 

Ο σκοπός της εξέτασης είναι να προσδιορίσουμε ποια είναι η ενέργεια που χρειάζεται ο οργανισμός μας σε κατάσταση ηρεμίας. Εξετάζοντας αυτό και σε συνδυασμό με την άσκηση και τον τρόπο ζωής μπορούμε να δημιουργήσουμε ένα διαιτολόγιο ανάλογα με της ανάγκες του μεταβολισμού.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s