Το Κυδώνι και η Κολοκύθα

Δύο από τα πιο χαρακτηριστικά φθινοπωρινά προϊόντα της Ελλάδας, το κυδώνι και η κολοκύθα, είναι υποεκτιμημένα, αφού έχουν πολύ μεγάλη θρεπτική αξία και μπορούν να χρησιμοποιηθούν με πάρα πολλούς τρόπους.

Το Κυδώνι:

Ανήκει στην ίδια οικογένεια με το μήλο και το αχλάδι, είναι κάτι σαν μακρινός συγγενής. Όταν ωριμάζουν, παίρνουν ένα υπέροχο χρυσοκίτρινο χρώμα, και μπορούμε να τα χρησιμοποιήσουμε για να φτιάξουμε γλυκό κυδώνι (η πιο συχνή εκδοχή που συναντάμε), κυδωνόπαστο, μαρμελάδα, ή ακόμα και κέικ, ενώ χρησιμοποιείται συχνά και ως συνοδευτικό σε αλμυρά πιάτα με κρέατα.

Τα 100γρ. Κυδωνιού παρέχουν περίπου 60 θερμίδες και ~2γρ. Φυτικών ινών.

Διατροφικά οφέλη:

  • Επειδή είναι πλούσιο σε φυτικές ίνες, το κυδώνι είναι μια καλή τροφή για όσους προσπαθούν να χάσουν βάρος και να διατηρήσουν ένα υγιές σώμα.
  • Το κυδώνι είναι πολύ πλούσιο σε αντιοξειδωτικά, τα οποία βοηθούν το σώμα μας ενάντια στις ελεύθερες ρίζες και στη μείωση του κινδύνου καρκίνου.
  • Μελέτες έχουν αποκαλύψει ότι το κυδώνι μπορεί να έχει και αντι-ιϊκές ιδιότητες.
  • Η κατανάλωσή του φαίνεται να είναι ευεργετική σε άτομα με γαστρικό έλκος.
  • Ο χυμός του κυδωνιού έχει τονοτικές, αντιστηπτικές και διουρητικές ιδιότητες.
  • Η τακτική κατανάλωση κυδωνιού βοηθά όχι μόνο στη δυσκοιλιότητα, αλλά και στη μείωση της χοληστερόλης.
  • Το Κάλιο που υπάρχει στο κυδώνι, βοηθά στον έλγχο της υπέρτασης.
  • Δεν έχει καθόλου κορεσμένα λιπαρά, χοληστερόλη και νάτριο, ενώ είναι καλή πηγή διατητικών ινών, βιταμίνης C και χαλκού.
  • Το κυδώνι ψητό ή βρασμένο λειτουργεί σαν ένα πολύ καλό αντιεμετικό.
  • Οι φυτικές του ίνες βοηθούν στη μείωση της LDL χοληστερόλης.
  • Τέλος, παρότι δεν υπάρχει επαρκής βιβλιογραφία, το κυδώνι φαίνεται να έχει αντι-αλλεργιογόνες και αντι-φλεγμονώδεις ιδιότητες. Συστίνεται η χρήση του για την αντιμετώπιση της ατοπικής δερματίτιδας, ενώ προτείνεται ως ασφαλής εναλλακτική για την διατροφή ατόμων με έντονες τροφικές αλλεργίες.

Η Κολοκύθα:

Είναι από τα πιο συνηθισμένα χειμρινά λαχανικά που καλλιεργείται στη χώρα μας και τη χρησιμοποιούμε κυρίως για να φτιάξουμε πίτες, αλλά και να τσιμπολογίσουμε τα σποράκια της. Εκτός όμως από πίτες (τις οποίες φτιάχνουμε είτε σε γλυκιά είτε σε αλμύρή εκδοχή), μπορούμε να τη χρησιμοποιήσουμε για να φτιάξουμε υπέροχες βελούδινες σούπες, να την βράσουμε ή ψήσουμε μαζί με άλλα λαχανικά της εποχής, ή να την προσθέσουμε σε κέικ.

 Τα 100γρ. Κολοκύθας παρέχουν περίπου 50 θερμίδες και ~2γρ. Φυτικών ινών.

 Διατροφικά οφέλη:

  • Η κολοκύθα είναι πλούσια σε βιταμίνες, αντιοξειδωτικά και πολυφαινόλες. Έχει σχετικά λίγες θερμίδες, ενώ δεν περιέχει καθόλου κορεσμένα λιπαρά και χοληστερόλη. Είναι όμως καλή πηγή φυτικών ινών.
  • Είναι εξαιρετικά καλή πηγή βιταμίνης Α, αφού τα 100γρ. Κολοκύθας μας παρέχουν την 4πλάσια ποσότητα βιταμίνης από αυτήν που συστίνεται. Είναι σαν να είμαστε καλυμμένοι δηλαδή, για περίπου 4 μέρες!!! Η βιταμίνη Α είναι ένα πολύ ισχυρό φυσικό αντιοξειδωτικό που ειναι απαραίτητο στον οργανισμό μας για τη διατήρηση της ακαιρεότητας του δέρματος, ενώ είναι πολύ σημαντική για την καλή υγεία των ματιών μας. Οι μελέτες δείχνουν ότι τα τρόφιμα που είναι πολύ πλούσια σε βιταμίνη Α, βοηθούν στην προστασία του οργανισμού, ενάντια στον καρκίνο του πνεύμονα και της στοματικής κοιλότητας.
  • Επίσης, η κολοκύθα έχει πολλά φυσικά φλαβονοειδή και πολυφαινόλες, όπως το α- και β-καροτένιο και η λουτεΐνη. Οι ενώσεις αυτές μετατρέπονται σε βιταμίνη Α στο σώμα μας, προσφέροντας τις ευεργετικές δράσεις που αναφέραμε παραπάνω.
  • Είναι πλούσια σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β, όπως ριβοφλαβίνη, νιασίνη, θειαμίνη και παντοθενικό οξύ.
  • Τέλος, οι κολοκυθόσποροι είναι καλή πηγή φυτικών ινών και μονοακόρεστων λιπαρών οξέων, τα οποία είναι ευεργετικά για την καρδιά. Επίσης, είναι καλή πηγή πρωτεϊνών, ιχνοστοιχείων και πολλών βιταμινών.

//

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s