Όλη η Αλήθεια για τις Δίαιτες Αποτοξίνωσης

Η αποτοξίνωση είναι σίγουρα μια δημοφιλής λέξη στον κόσμο της δίαιτας! Η ιδέα που βρίσκεται πίσω από την αποτοξίνωση είναι ότι χρειάζεται, κατά διαστήματα, να καθαρίζουμε τον οργανισμό μας από τα “τοξικά απόβλητα” ώστε να παραμείνουμε υγιείς. Συγκεκριμένα, μπορεί να μπούμε στον πειρασμό να κάνουμε αποτοξίνωση μετά από περιόδους ‘κραιπάλης’, όπως για παράδειγμα τα Χριστούγεννα.

Κάποιοι από τους ισχυρισμού που γίνονται όσον αφορά τις δίαιτες αποτοξίνωση πριλαμβάνουν: γρήγορη απώλεια βάρους, βελτιωμένη πέψη, βελτίωση της όψης των μαλλιών, των νυχιών και του δέρματος, αίσθηση περισσότερης ενέργειας, βελτίωση του ανοσοποιητικού συστήματος, καταπολέμηση της κυτταρίτιδας. Οι δίαιτες αποτοξίνωσης διαρκούν από μία μέρα έως περίπου ένα μήνα και μπορεί να περιλαμβάνουν:

  • Νηστεία για μικρά διαστήματα
  • Κατανάλωση μόνο φρούτων και λαχανικών
  • Κατάργηση δημητριακών και γαλακτοκομικών
  • Κατανάλωση περιορισμένου εύρους τροφίμων
  • Αποφυγή καφεΐνης και αλκοόλ

 Κατάργηση των μύθων

Το σώμα μας συνεχώς φιλτράρει, διασπά και αποβάλλει τις τοξίνες και τα απόβλητα προϊόντα. Αυτά μπορεί να είναι το αλκοόλ, τα φάρμακα, προϊόντα του μεταβολισμού και της πέψης, νεκρά κύτταρα, χημικά από μολύνσεις και βακτήρια. Αυτό επιτυγχάνεται μέσω των ενσωματωμένων “αποτοξινωτών” μας – συκώτι, νεφρά, δέρμα, λεπτό και παχύ έντερο και πνεύμονες. Αν ακολουθούμε γενικά μια υγιεινή διατροφή και τρόπο ζωής, λειτουργούν με αρμονία, κάνοντας μια χαρά τη δουλειά τους και δε χρειαζόμαστε ιδιαίτερη βοήθεια.

 Τα πλεονεκτήματα των φρούτων και των λαχανικών

Οι υποστηρικτές των διαιτών αποτοξίνωσης συχνά προβάλλουν τις αρετές των φρούτων και των λαχανικών. Ασφαλώς, τα φρούτα και τα λαχανικά είναι ένα σημαντικό κομμάτι μιας ισορροπημένης διατροφής και θα πρέπει να τρώμε τουλάχιστον πέντε μερίδες ημερησίως.

Μας παρέχουν βιταμίνες, ιχνοστοιχεία, αντιοξειδωτικά και διαιτητικές ίνες, αλλά κανένα φρούτο ή λαχανικό από μόνο του δε μπορεί να μας παρέχει διατροφική ισορροπία – είναι η ποικιλία που μετράει.

 Αλλεργία στο σιτάρι και το γάλα;

Αυτοί που προωθούν τις δίαιτες αποτοξίνωσης συχνά ισχυρίζονται ότι για να ‘αποτοξινωθεί’, το σώμα πρέπει να απέχει τελείως από τρόφιμα όπως το σιτάρι και τα γαλακτοκομικά προϊόντα. Η αλήθεια είναι ότι αυτά τα τρόφιμα μας παρέχουν σημαντικά θρεπτικά συστατικά. Είναι ανώφελο και πιθανόν επιβλαβές να τα αποκλείουμε από τη διατροφή μας.

Αν έχετε λόγους να πιστεύετε ότι είστε αλλεργικοί στο γάλα, το σιτάρι ή οποιοδήποτε άλλο τρόφιμο, συμβουλευτείτε το γιατρό σας για μια σωστή διάγνωση.

 Η αλήθεια για τη νηστεία

Η νηστεία, ή ο πολύ αυστηρός περιορισμός του φαγητού, περιορίζει την πρόσληψη ενέργειας, καθώς και σημαντικών θρεπτικών συστατικών που είναι απαρίτητα για την υγεία και την ευεξία. Μπορεί να παρατηρηθεί γρήγορη απώλεια βάρους, αλλά αυτή η απώλεια βάρους είναι κυρίως νερό και γλυκογόνο (οι αποθήκες υδατανθράκων του σώματος), παρά λίπος. Μπορεί να νιώσετε κόπωση και ζαλάδα και το πιθανότερο είναι ότι θα έχετε λιγότερη ενέργεια για όσο καιρό ακολουθείτε ένα ακραίο πρόγραμμα αποτοξίνωσης.

Επιπλέον, εάν περιορίζετε υπερβολικά την πρόσληψη τροφής, το σώμα σας δε θα έχει στη διάθεσή του τα κατάλληλα καύσιμα για να ανταπεξέλθει σε συνεχή άσκηση και δραστηριότητα – ένα σημαντικό κομμάτι για την ευεξία και την υγιή διαχείριση βάρους. Στο τέλος του προγράμματος, εάν επιστρέψετε στις παλιές σας διατροφικές συνήθειες, οποιαδήποτε απώλεια βάρους θα επανέλθει!

 Μια ισορροπημένη δίαιτα

Θα σκεφτεί κανείς πως είναι λογικό να αποφεύγουμε την μεγάλη πρόσληψη καφεΐνης, αλκοόλ και τροφίμων πλούσιων σε ζάχαρη και λιπαρά. Αν όμως θέλετε να διατηρήσετε σε καλή κατάσταση την υγεία σας, ο καλύτερος τρόπος είναι μια ισορροπημένη δίαιτα, με τουλάχιστον πέντε φρούτα και λαχανικά την ημέρα, αρκετά δημητριακά ολικής άλεσης, άπαχο κρέας, ψάρι και γαλακτοκομικά χαμηλών λιπαρών. Αν θέλετε να χάσετε βάρος, προσπαθείστε να μειώσετε το μέγεθος της μερίδας σας και μην ξεχνάτε να κάνετε συχνά άσκηση.

 Συνοψίζοντας…

Οι δίαιτες αποτοξίνωσης είναι διαφημιστικοί μύθοι και όχι διατροφική πραγματικότητα. Ακούγονται τέλειες στη θεωρία και θα ήταν υπέροχο αν κατάφερναν όλα όσα υπόσχονται! Δυστυχώς, πολλοί από τους ισχυρισμούς που κάνουν όσοι τις υποστηρίζουν είναι υπερβολικοί – είναι καλύτερα να αρκούμαστε στις λογικές, επιστημονικά βασισμένες συμβουλές που παίρνουμε ειδικά καταρτισμένους κλινικούς διαιτολόγους.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s