Μανιτάρια: Ο κρυμμένος θησαυρός της Φύσης

mushroom1510Ο κόσμος επιλέγει τα μανιτάρια για την ικανοποιητική τους γεύση και το γεγονός ότι μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως συστατικό σχεδόν παντού – από την πίτσα και τα ζυμαρικά μέχρι τις σούπες και σε συνδυασμό με κρέας.

 

Αλλά μας κάνουν καλό; Με μία λέξη, ναι.

Για την ακρίβεια, τα μανιτάρια είναι ένας κρυμμένος θησαυρός για τη διατροφή. Ενώ τα φρούτα και λαχανικά με έντονα χρώματα είναι γνωστά για τη θρεπτική τους αξία, τα λιγότερο χρωματιστά αλλά εξίσου θρεπτικά λαχανικά όπως τα μανιτάρια συχνά μένουν στο σκοτάδι. Το γεγονός αυτό είναι ατυχές, γιατί τα μανιτάρια παρέχουν μεγάλη ποικιλία θρεπτικών συστατικών. Τα μανιτάρια περιέχουν πολλά απαραίτητα θρεπτικά συστατικά, όπως χαλκό και βιταμίνες του συμπλέγματος Β (ριβοφλαβίνη, νιασίνη, παντοθενικό οξύ), καθώς και αντιοξειδωτικά όπως το σελήνιο και η εργοθιονίνη. Επίσης, πολλοί αγνοούν ότι τα μανιτάρια WhiteButton είναι μια πολύ καλή πηγή βιταμίνης D. Μία μερίδα 4-5 μανιταριών παρέχει 15 IU βιταμίνης D.

Σύμφωνα με διεθνείς μελέτες, πολύς κόσμος δεν προσλαμβάνει αρκετό κάλιο. Τα μανιτάρια έχουν περίπου 300mg καλίου ανά μερίδα. Και το καλύτερο απ’ όλα είναι ότι μία μερίδα μανιταριών παρέχει όλα αυτά τα θρεπτικά συστατικά με μόνο 20 θερμίδες και καθόλου λίπος.

 

Τα φυσικά αντιοξειδωτικά των μανιταριώνSamsung

Ανάμεσα σε όλα τα φρούτα και τα λαχανικά, τα μανιτάρια είναι τα πιο πλούσια στο ιχνοστοιχείο σελήνιο. Στον οργανισμό μας, το σελήνιο σχηματίζει ένα αντιοξειδωτικό που προστατεύει τα κύτταρα από βλάβες. Οι κυτταρικές βλάβες μπορούν να συμβάλλουν στην ανάπτυξη χρόνιων νόσων, όπως ο καρκίνος και η στεφανιαία νόσος. Μακροπρόθεσμες μελέτες βρίσκονται υπό εξέλιξη προκειμένου να ερευνήσουν περαιτέρω το ρόλο του σεληνίου στην πρόληψη του καρκίνου. Η εργοθιονίνηείναι ένα άλλο φυσικό αντιοξειδωτικό που συναντάται στα μανιτάρια, σε ποσότητα περίπου 3-4mg ανά μερίδα.

 

Βασικές οδηγίες για τα φρέσκα μανιτάρια: επιλογή, αποθήκευση και καθαρισμός

Πολύ θρεπτικά και γευστικά, τα μανιτάρια ταιριάζουν σχεδόν με οποιοδήποτε γεύμα. Ακολουθήστε αυτές τις οδηγίες για να είστε σίγουροι ότι έχουν την καλή γεύση που θα ‘πρεπε να έχουν.

Επιλογή:

  • Αγοράστε μανιτάρια που να είναι σφιχτά και να φαίνονται φρέσκα και απαλά.

  • Οι επιφάνειές τους πρέπει να είναι στεγνές, αλλά όχι ξεραμένες, και να φαίνονται παχουλά και στρογγυλά.

  • Μία κλειστή μεμβράνη κάτω από το καπέλο του μανιταριού υποδηλώνει μια ντελικάτη γεύση, ενώ ένα ανοιχτό καπέλο με εκτεθειμένη τη σάρκα, υποδεικνύει μια πιο πλούσια γεύση.

sauteed-mushroomsΑποθήκευση:

  • Διατηρήστε τα μανιτάρια στο ψυγείο, στην αρχική τους συσκευασία, μέχρι και μία εβδομάδα.

  • Αφού τα ανοίξετε, διατηρήστε τα σε χάρτινη σακούλα για μεγαλύτερη διάρκεια ζωής. Αποφύγετε την αποθήκευση σε αεροστεγή δοχεία, που μπορεί να επιταχύνουν το χάλασμα.

  • Τα φρέσκα μανιτάρια δεν πρέπει να καταψύχονται, τα σωταρισμένα μανιτάρια όμως μπορούν να διατηρηθούν στην κατάψυξη μέχρι και ένα μήνα.

Καθαρισμός:

  • Καθαρίστε ό,τι χώμα υπάρχει με νωπό χαρτί κουζίνας ή με τα δάχτυλά σας.

  • Ξεπλύνετε τα φρέσκα μανιτάρια για λίγο κάτω από τρεχούμενο νερό και ταμπονάρετέ τα με χαρτί κουζίνας. Απορροφούν την υγρασία, γι’ αυτό μην τα μουλιάζετε.

  • Κόψτε την άκρη του κοτσανιού πριν τα χρησιμοποιήσετε.

 

//

Advertisements

1 thought on “Μανιτάρια: Ο κρυμμένος θησαυρός της Φύσης

  1. Εξαιρετικό μανιτάρι είναι και το Κορντισεπς

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s