15 τρόποι για να απολαύσετε περισσότερα φρούτα & λαχανικά

Για να έχετε την καλύτερη δυνατή διατροφή, χωρίς να ξεπερνάτε τις θερμίδες που πρέπει να παίρνετε, επιλέξτε τρόφιμα γεμάτα βιταμίνες, ιχνοστοιχεία, φυτικές ίνες και άλλα θρεπτικά συστατικά – και χαμηλότερα σε θερμίδες. Διαλέξτε φρούτα, λαχανικά, τρόφιμα ολικής άλεσης και γαλακτοκομικά με λίγα λιπαρά πιο συχνά. Να προσέχετε το μέγεθος της μερίδας που καταναλώνετε. Ακόμα και τα τρόφιμα με λίγες θερμίδες, όταν καταναλώνονται σε μεγάλες ποσότητες, είναι περισσότερα από όσο χρειάζεστε.

colorful-fruits-and-vegetablesΟρίστε λοιπόν μερικοί τρόποι να γεμίσετε την ημέρα σας και το διαιτολόγιό σας με φρούτα και λαχανικά:

  1. Όταν φτιάχνετε σπιτική πίτσα, επιλέξτε μεγάλη ποικιλία λαχανικών για να βάλετε από πάνω. Δοκιμάστε πιπεριές διαφόρων χρωμάτων, ντομάτα, μανιτάρια, κρεμμύδι, κολοκυθάκια, ακόμα και μπρόκολο ή σπανάκι.
  2. Φτιάξτε ένα απολαυστικό smoothie με γάλα χαμηλό σε λιπαρά, φράουλες (που θα έχετε πρώτα βάλει στην κατάψυξη) και μία μπανάνα.
  3. Φτιάξτε ένα επιδόρπιο εναλλακτικό του ρυζόγαλου: ζεστάνετε το καστανό ρύζι που σας έχει περισσέψει από την προηγούμενη μέρα, μαζί με κομματάκια μήλου, ξηρούς καρπούς και κανέλα.
  4. Φτιάξτε μια πίτα ολικής άλεσης (πίτα για σουβλάκι, αραβική πίτα ή τορτίγια) με ψητά λαχανικά και τυρί με λίγα λιπαρά.
  5. Αντί για πατατάκια, δοκιμάστε να βουτήξετε στο αγαπημένο σας ντιπ τραγανά λαχανικά (όπως καρότα, πιπεριές, αγγουράκια, κ.τ.λ.)
  6. vegetable skewersΨήστε πολύχρωμα σουβλάκια λαχανικών με ντοματίνια, κόκκινες και πράσινες πιπεριές, μανιτάρια, κρεμμύδια και κολοκυθάκια.
  7. Το αγαπημένο μας banana split μπορεί να γίνει ελαφρύ και θρεπτικό αντικαθιστώντας το παγωτό με παγωμένο γιαούρτι και προσθέτοντας από πάνω μια κουταλιά κομματάκια ξηρών καρπών.
  8. Προσθέστε χρώμα στις σαλάτες σας με καροτάκια baby, μικρά τοματίνια, φύλλα σπανάκι ή ακόμα και φετούλες από εσπεριδοειδή (πορτοκάλι, μανταρίνι, γκρέιπφρουτ).
  9. Φτιάξτε μια ομελέτα γεμάτη λαχανικά: κολοκυθάκι, μελιτζάνα, πιπεριές, μανιτάρια, ντομάτες και κρεμμύδια είναι λίγα από τα λαχανικά που μπορούν να δώσουν εξαιρετική γεύση σε μία ομελέτα.
  10. Προσθέστε λαχανικά σε ένα «ταπεινό» τοστ και αναδείξτε το σε ένα πλήρες γεύμα, με λίγη ντομάτα, αγγούρι ή μαρούλι.
  11. Ξυπνήστε με φρούτα. Κάντε συνήθεια να προσθέτετε κάποιο φρούτο στο πρωινό σας, είτε αυτό είναι γάλα με δημητριακά είτε είναι γιαούρτι. Τα αποξηραμένα φρούτα, όπως είναι οι σταφίδες, τα ξερά σύκα ή βερίκοκα, οι χουρμάδες ή τα αποξηραμένα δαμάσκηνα ή κράνμπερις, είναι ιδανικά γι’ αυτόν τον σκοπό και πολύ εύκολα, αφού δε χρειάζονται καθάρισμα.
  12. Γεμίστε το ψυγείο σας με ωμά φρούτα και λαχανικά – το fast food της φύσης – πλυμμένα, φρέσκα και έτοιμα για κατανάλωση.
  13. Γεμίστε μια ψητή πατάτα με μπρόκολο και ανθότυρο, αντί για κίτρινα τυριά και μπέικον.
  14. Τρίψτε τα! Προσθέστε τριμμένα ή ψιλοκομμένα λαχανικά (κολοκυθάκια, καρότο, σπανάκι, πράσο, κρεμμύδι, κ.τ.λ.) σε όλες τις συνταγές σας: σάλτσες ζυμαρικών, μπιφτέκια, πουρές, παστίτσιο ή πιάτα με ρύζι.
  15. Φτιάξτε ένα πλήρες και θρεπτικό γεύμα με μια πράσινη σαλάτα, στην οποία θα προσθέσετε και άλλα πολύχρωμα λαχανικά, όσπρια και ένα dressing με λίγα λιπαρά.
Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s